Activitats per treballar a l’assaig
•
observa i escriu diferències
entre assaig i concert.
Les diferències entre
assaig i concert són les següents:
Vestuari, tenir el mòbil
o objectes personals, cinta al terra, podien entrar i sortir quan no havien de
tocar, els primers estaven molt ben asseguts i els últims ja no tant, el
director parlava i estava sense partitura.
•
percepció: quins instruments s’hi distingien més?, quins solistes?, quin
és el volum sonor de l’obra, (fort o fluix, canvis de ritme)?
Els instruments són:
flauta travessera, viola, trompeta, fagot, violoncel i saxo.
El volum de l’obra que
hem vist es pot dir que varia segons la part, té canvis de ritme.
• què opines del director, del
solista, dels músics, si interpretaven la peça relaxats, enèrgics, concentrats,
prenen notes...
Considerem que el
director estava molt preparat ja que no tenia davant una partitura i ho feia
tot de memòria. Fent referència als músics, podem dir que estaven concentrats i
prenien apunts quan era necessari.
•
amb el dibuix de l’orquestra marca tots els instruments que has vist.
Activitats per treballar després de l’assaig
• quines professions relacionades amb l’orquestra has
vist avui en aquest assaig? Director, solista,
concertino, tutti, cap d’orquestra, músic col·laborador, mossos d’orquestra.
• què opines sobre l’edifici on s’escolta la música, que
és la seu de l’orquestra.
És un edifici totalment preparat per a
tenir una acústica perfecte. Val a dir que vam estar en una posició
privilegiada per a gaudir de l’orquestra visualment, però també hi ha seients
on la visibilitat no és gaire bona. I quan l’edifici no s’omple, el que fan és córrer
una cortina i tapar aquests seients.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada